اولین دوره TRIZ در ایران

۱۳۸۰

تاسیس موسسه مطالعات

۱۳۸۱

تولید محتوا برای صدا و سیما

از ۱۳۸۵ تا کنون

برگزاری کنفرانس حل‌مسئله در ایران

۱۳۸۵ و ۱۳۹۰

تاسیس گروه پژوهش کودک و نوجوان

۱۳۹۰

تحول در یاددهی با بازی جدی

۱۳۹۰

چشم انداز Vision

چشم‌انداز

پيشگام در ارتقاي سطح علمي كشور در زمينه‌هاي نوين علوم و فناوري تا سطوح برتر جهاني.

ماموریت Mission

ماموریت

ماموريت اصلي مؤسسه، توسعه دانش عمومي، تخصصي و ارتقاي سطح علمي جامعه علمي و صنعتي كشور در زمينه‌هاي نوين علوم و فناوري است. اين مؤسسه در نظر دارد با تمركز بر توليد فكر، انديشه و ايده‌هاي نو و خلاق و از طريق ترويج فرهنگ پژوهش و تحقيق، بستر توليد علم و فناوري را در كشور فراهم آورد.

شعار سازمانی Slogan

شعار سازمانی

خود‌باوري، نوآوري، فناوري

ارزش‌های محوری Core Values

ارزش‌های محوری

  • مسئله محوری
  • مشتری مداری
  • روزآمدی
  • قانون مداری

زمینه فعالیت Activity Area

  • مطالعه و تحقيق پيرامون موضوع‌هاي علمي نوين، سيستم‌ها و چالش‌هاي جديد علمي، فني و صنعتي؛
  • ارايه خدمات مشاوره و پياده‌سازي، بهينه‌سازي و به روزآوري راه‌كارهاي اجرايي مباحث علمي، فني، پژوهشي، صنعتي و خدماتي؛
  • تلاش در جهت پيوند تنگاتنگ دانشگاه و صنعت و فراهم آوردن فرصت‌هاي همكاري‌هاي مشترك و بسترسازی جهت رشد و ارتقاي دانش‌آموختگان، محققان و صنعت‌گران؛
  • انجام فعاليت‌هاي اطلاع‌رساني و ارايه نتايج تحقيقات و مطالعات، در قالب كتاب، نشريات، نرم‌افزار، سخت‌افزار و محصولات آموزشي و كمك آموزشي، پس از دريافت مجوزهاي مربوطه از مراكز ذي‌صلاح؛
  • اقدام به تاسيس و راه‌اندازي مراكز و مؤسسه‌هاي آموزشي و مشاركت و همكاري با اشخاص حقيقي و حقوقي داخلي و خارجي در جهت ايجاد نمايندگي و فعاليت در زمينه‌هاي علمي و پژوهشي مرتبط با موضوع مؤسسه به منظور ترويج يافته‌هاي نوين، جذب دانش فني و انتقال فناوري؛
  • برگزاري سمينارها، همايش‌ها و دوره‌هاي كوتاه‌مدت آموزشي داخلي و خارجي به منظور طرح مباحث منتج از مطالعات و تحقيقات انجام شده در داخل و خارج از كشور؛
  • انجام فعاليت‌هاي علمي، پژوهش، فني، صنعتي و خدماتي در قالب پروژه‌هاي مطالعاتي و يا اجرايي با توجه به نيازهاي موجود جامعه، راسا و يا بنا به سفارش مراكز ذي‌صلاح.